sábado, 14 de mayo de 2011

Imágenes y canciones

Una imagen vale más que mil palabras, es cierto... muchas de ellas encierran una idea, un sentimiento o un recuerdo... algunas son fruto de la casualidad y la improvisación, y otras son planificadas y trabajadas. 

Muchas veces mientras edito estoy escuchando música y ésta termina por darle título a la foto o sencillamente acompaña y termina de dar significado a la imagen. Otras veces, las menos, es la propia música la que me inspira y me da ideas de nuevas fotos. En cualquier caso, las canciones y lo que dicen, guardan una relación muy estrecha con la imágen en sí, y por supuesto conmigo misma y como me siento. Solo son las fotos por "encargo" las que son ajenas a mi corazoncito...

He estado haciendo una recopilación de las fotos que he publicado en Flickr y las canciones que muchas de ellas llevan enlazadas, y son demasiadas, así que aquí muestro las más recientes... y de las demás seleccionaré las que tienen mayor significado para mi... o tal vez las fotos que más trabajo me dieron... eso sí, siempre serán un pedacito de mi. Espero que les gusten :))

A picture is worth a thousand words, it is true ... many of them contain an idea, a feeling or a memory ... some are the result of chance and improvisation, and others are thoroughly planned.

Many times whileediting I'm listening to music and at the end there from becomes the pic's title or simply gives meaning to the image. Other timesis the very music that inspires me and gives me ideas for new photos. In any case, the songs and their lyrics, have a very close relationship with the image itself, and of course with myself and how I feel. Only the comissioned pics are beyond my little heart ...
I've been listing the pics I have posted on Flickr and songs that many of them have linked, and there are too many, so here's the latest I've uploaded... about the rest I will choose those that have more meaning for me ... or maybe the photos that were hard to work with, with much edition ... but always will be a piece of me. I hope you like them :))






And the morning comes…. 
Without your warmth…










I’ll be thinking about you


"...Something has to make you run
I don't know why I didn't come
I feel as empty as a drum
I don't know why I didn't come
I don't know why I didn't come
I don't know why I didn't come...
"


Norah Jones - Don't Know Why




Then something reminds me of you...

Tired after a hard day... a relaxing warm bath...
... then I slow down and something reminds me of you...
 

 
How you're feeling right now
Ooooh, won't you tell me how you're feeling...right now
Ooooh, you can tell me how you're feeling...right now







Breath you in

"...I want to feel you
I want to taste the world we've found
I want to feel you
I want to breathe you in right now...
"



Samantha James - Breath you in







Coming back to you...

 "...Wonder what the future brings.
Fortune tellers and time machines.
I predict what they'll predict for me:
that I keep coming back to you...
"
Pic in Flickr 

"Coming Back to You" - Macy Gray (DEJA VU SOUNDTRACK)






Profile Nat 2011

"...And Id do it all again, Id do it all again
Id do it all again, Id do it all again
You try sometimes but it wont stop
You got my heart and my heads lost, ooh yeah
Ive been burning down these candles for love, for love...
"


Corinne Bailey Rae - I'd Do It All Again (official video)

No hay comentarios:

Publicar un comentario